Sunday, July 22, 2012

Outstation To Kelantan..

2 minggu lepas, aku kena ke Kelantan atas urusan kerja.. Biasanya, aku pergi seorang aje.. Tapi this time, aku nak sangat bawak Haikal sekali.. Lagipun, kat sana kena stay over the weekend, rasa lama sangat duduk sana dari Isnin sampai Ahad.. huhu.. So, I decided to bring Haikal along..

IMG_2109
Excited naik aeroplane..

Bawak anak kecik naik Air Asia adalah sangat mencabar, okay! Nasib baiklah pergi awal sikit ke airport, sempatlah aku drop bag kat kaunter.. Panjang queue, entah bila tak panjang pun aku tak tahu.. Itu pun selesai drop bag, dah masa boarding.. Tak sempat makan, terus bungkus McD yang hubby belikan and berkejaran naik flight.. Dengan Haikal nak berdukung tu, keluar segala peluh semua.. Rasa nak pitam.. huhu..

IMG_2111
Aktiviti dalam flight..

IMG_2115
Curious..

Time nak landing, Haikal dah tertidur.. Alamak!! Kesian pulak nak kejutkan.. Aku dukunglah dia turun sampailah tunggu bag keluar.. Keluar dari airport pun dia tidur.. Aku tunggu kawan datang amik..


IMG_2122

Masa kawan amik aku, I just knew that adik dia tak dapat jaga Haikal sebab dah masuk Politeknik balik minggu tu.. Berdebar jugak mulanya nak hantar Haikal kat nursery.. Tapi tak lama pun, 3 hari aje..

IMG_2127
Ini dia nursery yang Haikal pergi tu.. Hari pertama, okay.. Tak nangis pun.. Hari kedua dan ketiga, menangis sekejap masa aku hantar.. Pengasuh tu cakap dia elok je, jenis suka main, so tak ada problem berkawan dgn budak-budak kat sana..

Kitorang tinggal kat Pasir Mas, kira homestay kat rumah makcik kawan aku.. Berdua je tinggal situ.. Inilah aktiviti kitorang petang dan malam..

IMG_2153
Melepak di serambi sambil main cars..

IMG_2133
Main bola..

IMG_2148
Melawat ayam belanda.. :)

IMG_2143
Tengok kucing..

IMG_2149
Tangan dah gatal kena gigit nyamuk… huhu..

IMG_2182
Tampal-tampal sticker..

IMG_2186
Buat muka comel sikit.. Smile with tongue out

IMG_2174
Aktiviti mewarna..

IMG_2123
Warna lagi..

IMG_2126
Time to sleep.. Haikal tido lambat seperti biasa, tido dengan TV terbuka seperti biasa jugak.. huhu..

Because Haikal was with me, I was happy sepanjang outstation.. hehe.. Selalu asyik rindu-rindu tak sabar nak jumpa.. hehe.. This time, rindu papa Haikal seorang aje.. Red heart

Nanti-nantilah update fasal pergi jalan-jalan kat sana pulak..

3 comments:

MyraQhairel said...

alololo...sweet sgt tgk bab dia mewarna tuh..best ada anak teman time outstation kann..nasib baek haikal dah besar n pandai jalan..klu tak reti jalan lagi then bawak g outstation ..hadoii penatt...huhu

sayahappyslalu said...

Mama Syahmi,
i pernah bawak jugak masa belum reti jalan.. mmg menguji kekuatan tanganlah.. hihi.. time nak hantar Haikal kat orang, kena angkut barang-barang dia, bag laptop semua, menggigil je.. huhu

Anonymous said...

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
Buatlah hari esok lebih baik dari sekarang !
di tunggu kunjungan balik.nya!terimakasih ...