Wednesday, June 27, 2012

Everyday Activities..

Haikal tengah phase suka mewarna sekarang.. More to conteng-conteng sebenarnya.. :) Setiap hari mesti mintak colour pencils dari aku.. Setiap kali lepas guna, aku simpan (kalau tak terlupa hehe) dikhuatiri dia akan menconteng tempat lain.. Oh harap-harap taklah.. Tak pernah lagi nampak Haikal nak conteng2 tempat lain selain terconteng tangan sendiri.. Hehe..



Colour pencils pun dah kontot-kontot, aku tak tajamkan lagi.. Mana entah sharpener aku.. Sebab Haikal suka mewarna, kenalah beli banyak-banyak colouring books untuk dia.. Aku beli kat pasar malam je, murah-murah ada stickers.. Haikal confirm suka..:)

Tengok apa jadi dengan aeroplane yang atuk bagi.. Aeroplane from Mekah..


Abis dilekatkan Angry Bird Stickers.. Huhu.. Asalkan happy, mama biarkan aje.. Creative! Haha..

He loves playing with iPad too.. Macam bestfriend.. Nak tido pun mahu iPad.. Sampai melalak-lalak, bikin geram aje.. Huhu..


Ni tengah belajar doa.. Tu yang siap tadah tangan.. :)

Sometimes, aku rasa bagus jugak ada iPad ni.. At least, time aku busy kat dapur, buat kerja lain, Haikal boleh main iPad dan belajar sendiri.. He learnt a lot of vocabularies from it.. "astranout, fighter, truck, plane, dinosour etc".. Tapi pelatlah.. Haha.. Huruf-huruf dan nombor pun dah keNal sikit-sikit.. Keep it up, son! Tak banyak games dalam iPad and I already hide the YouTube icon, tak adalah dia ralit menghadap games and not suitable videos..

Suka sangat tengok video YouTube sampai data internet sekejap je habis.. Huhu.. Tapi, memang kena beware dengan YouTube ni.. Without supervision, kids boleh access macam-macam video with just one click.. Lagi-lagi, ada tab "most view" tu.. Oh tak mahulah otak anak-anak dicemari dengan tengok cerita bukan-bukan.. By the way, senang je nak disable YouTube, pergi kat "Setting - General - Restrictions".. So boleh disable YouTube or any other apps kat situ.. Kena letak password.. Bukan hilang terus, kalau nak guna boleh enable balik..

Oh itu aje dulu cerita about my little boy.. Ni benda dia buat setiap hari, beside his addiction to television!! Channel 613 :P huhu..

- Posted using BlogPress from my iPad

No comments: