Thursday, March 15, 2012

Random Thoughts..

1) World are not a safe place anymore for us, our child/children, our family.. Tengok berita hari-hari, mesti ada macam-macam kes jenayah.. Rasa tak mahu tengok :( But, that’s the fact! Ingatan buat aku, as a mother, MUST watch our child.. Tak kira di mana sahaja.. Pergi shopping complex, kalau anak nak berjalan, lari tak mahu pegang, boleh.. Tapi, mesti tengok!! Jangan terlepas pandang.. We don’t know maybe in a glimpse of an eye anything can happen.. Nauzubillah.. Kalau bagi anak main kat Playgym kat shopping complex, mesti kite ada sama-sama jugak.. Jangan percaya orang (stranger) jagakan while kite pergi shopping.. Banyak kes sekarang budak-budak kena culik.. Semoga perkara buruk dijauhkan dari kita semua..

2) Tadi tengok Semanis Kurma, tajuk “Menantuku Anakku”.. Dalam dunia moden ni, masih ada lagi ye ibu mertua yang tak boleh terima menantu sebab tak berharta.. Sampai cucu sendiri pun, mertua tak suka.. Aku dengar caller tu cerita, aku pulak yang sedih :( Bila jadi dah jadi ibu ni, memang terlebih sensitiflah aku ni.. huhu.. Alhamdulillah, kite patut bersyukur tak diberi dugaan begitu.. Tapi, dugaan dalam bentuk lain pulak, kan? The key thing is SABAR.. InsyaAllah dipermudahkan..

Emosi pulak aku malam ni.. huhu..

No comments: