Wednesday, February 29, 2012

My First Purchase From Gymboree.com…

Who can resist this? Tell me :)

gymboree

Sebelum ni, tak pernah shopping online direct from the US or any other country.. Tak berani plus tak sanggup shipping cost dia mahal sangat.. Tapi sejak kebelakangan ni, rajin pulak browse saja nak tengok-tengok.. Dari tengok-tengok, terus berkenan.. huhu.. Bila ada sales macam ni, baru berani nak click-click barang-barang masuk shopping cart..

To save the shipping cost, bolehlah ajak kawan-kawan lain beli sama.. Upon registration, aku dapat 10% off for the purchase.. So, 10% off tu, aku tolaklah shipping cost USD52 tu.. Kira-kira seorang bayar USD4 aje for shipping.. Jimat, kan? hehe..

Tapi kan, aku tak tahu pun at the first place purchase more than RM500 akan kena tax kat kastam.. huhu.. Order punya order, dah lebih RM1k including postage.. So, terpaksalah hadapinya.. huhu..

photo 2

Aku amik standard delivery (murah sikit, itu pun dah cecah USD52 huhu).. so amik masa 14 working days to arrive Malaysia.. Tapi, 10 hari je dah sampai kastam.. Aku dapat surat dari kastam untuk collect kat Pusat Mel & Kurier KLIA.. Atau pun boleh jugak lantik wakil Pos Malaysia amikkan (kena extra charge lagi RM50).. So, I chose to collect it myself at KLIA.. Aku nak experience jugak macam mana prosedur kat sana.. Dengar orang cerita ding-dong-ding-dong.. But, aku rasa okay aje.. Very easy.. Aku pergi pagi-pagi, orang pun takde.. Smooth sailing aje perjalanannya..

photo 1   Kena bukak kotak in front of pegawai kastam.. First question dia tanya “Meniaga ke?”.. huhu.. Lepas taksiran, aku kena bayar about RM100 untuk tax tu.. For your information, semua barang yang above RM500, kena 10% tax..

Dah bawak keluar barang, terus tengok dengan excitednya.. Serious geram dengan baju baby girl.. hihi.. photo 3photo 1 Antara baju-baju for my friend’s daughter..

photo 51 

photo 11   Itu baju Haikal..

photo 21 Ni pun baju anak kawan.. Comel kan, kaler dia? Adik ipar aku pun ada join order sekali..

IMG_4479

IMG_4484

Balik ke ofis, dengan pantasnya aku bungkus and terus post ke kawan-kawan.. And the next day, dah dapat.. Hope they are happy like I am.. hehe..

IMG_4488

photo 4  Ini baju-baju dan kasut-kasut untuk Haikal :) Since ini merupakan purchase pertama aku.. Aku agak ragu2 tentang saiz dia.. So, aku beli both saiz 2 years and 3 years.. Yeah, yang 2 years dah boleh pakai sekarang.. Yang 3 years, tunggu dia besar sikit.. Silap2 sampai raya nanti dah boleh pakai.. hehe.. Kasut pun besar sikit.. Nevermind, boleh pakai bila dah besar sikit..

IMG_4496 Nampak tak kasut apek di situ? I just love this shoes lah.. Tu yang beli design sama macam yang beli sebelum ni.. Murah tau, USD9.99 saje.. Hari tu beli RM83.. huhu.. 

photo 5 Haikal try his new shoes.. Biasalah jalan cat walk satu rumah.. hihi..

IMG_4490

IMG_4493 Try baju baru jugak.. Saje je kunci diri sendiri kat rocking chair dia.. hehe.. Tak tahu shirt ni jenis tebal sikit, aku blindly beli.. Nanti boleh pakai pergi Cameron Highlands.. Bila tu, papa? hihi..

Now, bila dapat email fasal sales je, mesti sibuk click-click tengok.. Rasa nak beli lagi aje.. huhu.. Kawan-kawan, kalau nak beli ke, bagitaulah.. Mana tau aku nak join pulak.. kehkehkeh..

4 comments:

Mahirah Kamaludin said...

akak, nak join tau next time. let me know ok!

nuyu_ai said...

let me know jgk..nak join if ade ruang.
email saya: nuyuasyah@yahoo.com

Natascha said...

siyes adore giler ngn kasot jenis tuh..n mmg murah compare kt cnie..sis, nti next purchase let me know yaaaa...

sayahappyslalu said...

Mahirah, Nuyu & Natascha,
InsyaAllah, but bukan dalam waktu terdekat ni.. huhu..