Wednesday, August 10, 2011

PARAM–Pasar Ramadhan…

Do you call it the same? Or just Bazaar Ramadhan? Aku biasa sebut Pasar Ramadhan.. Tapi, my hubby cakap short form aje – Param.. hehe.. 2 years ago, when I first heard it, I almost laugh.. Ini pun boleh short form ke? :P Okay-okay, bukan nak cerita dari mana asal usul Param ni pun..

Bila bulan puasa tiba, Pasar Ramadhan ada kat mana-mana.. Tapi, sejak kahwin ni, aku jarang pergi.. My hubby aje yang pergi beli.. So, apa dia beli tu, aku makan jelah.. Lepas balik kerja, rushing balik rumah, aku tak sempat nak singgah Pasar Ramadhan ni.. Nak pergi pun tunggu weekend jelah kot.. Selama 10 hari puasa ni, aku pergi 2 kali aje..

Pasar Ramadhan Wangsa Maju

IMG_2790

IMG_2791

IMG_2792

IMG_2793

IMG_2794 Pergi sini semata-mata sebab ini! Will blog about it later..

Pasar Ramadhan Bandar Tun Razak, Cheras

Kat sini memang heaven.. Banyak sangat gerai sepanjang-panjang tepi jalan.. Pusing-pusing, bukan main banyak kitorang beli.. Aku rasa memang patutlah aku tak pergi Pasar Ramadhan selalu.. Banyak membeli, sampai kadang2 tak habis makan.. Kan membazir namanya.. huhu..

IMG_2814 My hubby’s favourite, kuih akok pure dari Kelantan.. Datang sini confirm akan beli..

IMG_2815

IMG_2817 Ayam Bakar Berempah yang sedap!

Bila tengok makanan banyak2 kat Pasar Ramadhan, semuanya rasa sedap, kan? Tu yang semua nak cuba tu.. :) Pasar Ramadhan aku kat Midvalley jelah.. hehe.. Tapi, itu belanja lagi kasar.. Popia basah bila masuk dalam Midvalley tu, harga dah jadi RM6 instead of RM3 kat luar.. Cake pulak, one piece dah lebih RM10.. Haish, selera aku sekarang ni macam-macam.. Sekali-sekala bolehlah.. Kalau selalu, pokai makcik! huhu..

No comments: