Friday, July 22, 2011

Berlengging..

Pernah dengar tak perkataan ni? Entah, agaknya orang belah selatan je yang guna.. Berlengging ni maksudnya tak pakai baju, lebih kurang macam tulah.. Aku pun tak tahu nak explain lebih lanjut.. hehe..

Last week, kitorang balik Johor.. Ada kenduri arwah nenek ke 100 hari.. Lepas kenduri tu, tengok anak aku pun dah berpeluh-peluh badan dia.. Saja je cabut baju seluar, then biar Haikal main kat luar rumah.. Seriously, rasa heaven agaknya dapat berjalan2 hanya pakai diapers aje.. hehe..

IMG_2630 Making cute face bila aku nak snap gambar.. Memang sukalah bila tak pakai baju gini.. Sejuk je..

IMG_2631 Compare perut siapa lagi ke depan? hehe.. Marissa pun join sama..

IMG_2632 Budak bandar masuk kampung.. :P

IMG_2647 Mat bunga.. haha..

Agak-agak dah puas main kat luar, terus pergi mandi.. Risau jugak banyak nyamuk kat luar tu.. Sekarang musim rambutan, durian.. Tapi, kat kampung aku banyak rambutan je.. Haikal suka rambutan.. Aku bagi dia rasa sikit, takut batuk anak aku nanti..

Itu aje, happy weekend!

8 comments:

mamaJong said...

Ya Allah, cutenyer Haiqal with diapers=)..
btw sy org Johor, so bile entry awak bertajuk 'berlengging'..terus je i nk bace...hihiih, rupenyer budak chomel tu yg berlengging eih?hihiihi...
cian die kan...cuace dh la panas skang ni, dok kg la la pns coz xde aircond..xpe la, bkn selalu pon..=p

sayahappyslalu said...

mamaJong,
hehe, memang orang johor panggil berlengging.. yelah, cuaca panas sangat skrg, duduk dalam rumah rasa berkepam.. :)

Unknown said...

ahahaha mmg biase gune ayat ni! berlengeng biase kitorg gune, kg aku kat melaka n johor,.. tp Liam mmg suke berlengeng, kat rumah pon berlengeng, aku rimas tgk dia berpeluh main2 dlm rumah, jenuh plak nk byr bill letrik klu psg aircond :P

sayahappyslalu said...

kiena,
kat rumah, aku jarang biasakan anak aku berlengging.. tak nak dia terbiasa, suka bukak baju.. tak elok jugak kalau tak pakai baju selalu..

Fatimah said...

tengok Haikal sama jer rambut mcm anak saya ...hehe comel!

sayahappyslalu said...

Fatimah,
sejak cukur, ni jer rambut yang tumbuh balik.. hehe.. tapi bagus jugak, tak rimas..

Fatimah said...

Ya betul, tak rimaskan..senang nak tgk kalau2 ada mcm daki, baru2 nie anak saya sakit mata..tp alhamdulilah he is getting better, orang kata mak n ayah boleh kene..kalau macam nie saya kene spare spek mata hitam lah hihihih.

Unknown said...

Kami Selangor kat K. Sel selalu guna perkataan berlengging tu...mmg best tp bagi budak2 la