Friday, June 10, 2011

Xiri Kiddy House, Kuala Terengganu.. Where I Found My New Medela PersonalFit..

Ini kali kedua softfit breastshield aku terkoyak.. huhu.. Kali pertama dulu, bila dah agak2 nak terkoyak, aku dah beli siap2 from eBay.. Tapi, kali ni tak sangka pulak nak terkoyak kat bahagian joint dia tu, so, aku tak bawak spare dari KL.. Makanya, terpaksa cari solution kat Kuala Terengganu ni..

Puas browse and googling here and there, terjumpalah alamat dan nombor telefon kedai Xiri Kiddy House ni.. Terus call tanya ada ke tak barang yang aku cari.. Orang tu cakap, softfit takde, tapi personalfit ada.. Aku tak pernah guna personalfit sebelum ni.. Oleh sebab dah tak ada yang lain, beli jelah, kan? Takkan nak pump dengan semput2 pam nak sedut? haha.. Serius stress, tak jadi kerja dibuatnya nanti..

Malam tu, keluar pergi beli.. Best kedai ni, banyak barang… Cuma sekarang ni, takde sales, jadi no diskaun.. Tau jelah, spare parts Medela ni harga mahal.. Sebab takde choice, terpaksa beli.. huhu.. Satu personalfit connector harga RM62.00.. That’s why aku suka beli kat eBay, boleh dapat murah.. Tapi, dah keadaan memaksa, takdelah eBay, kena beli direct kat kedai.. Lagi satu, beli stokin Haikal..

IMG_2409

IMG_2410 Dah pandai nak jalan sendiri.. Taknak pegang tangan orang!

IMG_2408 Haikal pun sibuk godek2 barang2 yang dia berkenan…

IMG_2411

IMG_2412 Time beli barang, sekarang ni Haikal sibuk nak tolong bayar.. Dia akan pegang duit dan bagi kat cashier.. Clever boy!

IMG_2407

Inilah dia rupa personalfit ni.. Berbanding dengan softfit, yang ni breast shield dia plastic.. So, tak flexible macam softfit.. Aku suka yang ni lagi kot.. Sebab dia firm dan takde chance nak terkoyak2.. Kebetulan aku pun cari connector baru, so beli yang ni siap connector skali.. Teruslah tukar dan pakai.. Harap bertahan lama sampai Haikal stop breastfeed.. hehe

personalfit_shield_connecto

Next one, nak beli pump baru.. hehe.. Papa Haikal, get ready $$$ sahaja.. kehkehkeh.. Eyeing for Ardo Calypso.. Smile with tongue out

3 comments:

truvox said...

tumpang tanya.. medela breast shield yg personal fit tu blh guna utk medela freestyler x?

sayahappyslalu said...

truvox,
i rasa boleh je guna personal fit. just u kena pilih ikut kesesuaian u..

Unknown said...

Botol susu brand NUK yg 5oz ade???bleh pm dia pnya pic x???