Wednesday, June 1, 2011

We Are In Terengganu Now!

Me and my baby are in Terengganu.. Berdua sahaja! Of course sangat mencabar, tapi tak apa only for these few days.. This weekend, my hubby will come here.. Lepas tu, my mom and sisters datang pulak tolong jaga Haikal..

For the time being, hantar Haikal kat rumah babysitter kawan di Kuala Terengganu ni.. Alhamdulillah, Haikal tak nangis pun.. Senang anak aku ni sebab dia friendly macam mama dia, semua orang dia boleh “masuk”.. haha.. Every morning, aku bangun pagi, mandi cepat2 make sure Haikal tak terjaga lagi, pastu siap2 solat dan kemas barang.. Yang tak tahan, angkat barang2 ke kereta.. Dengan beg aku yang berat 10kg pastu cooler bag, beg Haikal, then dukung Haikal sebelah tangan lagi, separuh tenaga dah hilang kat situ.. hehe.. *Itu macam bagi hint kena beli beg baru yang ringan sikit.. haha*

Hantar baby dalam 12km from Hotel, so terpaksa drive him to babysitter awal, before 6.30am dah bertolak.. Nak mintak tumpang kawan hantarkan time kitorang pergi ofis tu susah sebab lalu jalan lain.. Haikal bising time nak letak dalam carseat je.. Melalak beria.. Once dah duduk diam2 dalam tu dan kereta bergerak, dia senyap.. Time kereta berhenti kat traffic light, merengek balik.. Kenalah comfort him.. Kalau nasib baik, dia tertidur balik kat carseat..

Makanya, pagi ni hari terakhirlah bersusah sikit hantar baby pagi2 pergi babysitter.. Sebab mulai next week, mak dan adik aku yang jaga Haikal kat hotel.. So, takdelah aku nak rushing lagi ulang alik hantar Haikal nanti..

First time experience kerja yang banyak travel ni.. Seriously, aku kena cari babysitter setiap negeri.. Kalau ada sedara ke, kawan2 ke, boleh jugak contact2 tanya fasal ni.. Kalau kena masuk ceruk hutan, siapa yang aku nak contact.. Adakah kena hire maid pulak ikut aku time aku travel aje? Haish, risau anak aku dengan orang asing.. huhu.. Harap2 semua okay belaka lah.. Aku malas nak fikir susah-susah, buat pening kepala aje.. :P

Note: Oh ya, Haikal dah start on formula milk once he reached 15 months.. Tapi, aku tak pernah tengok dia minum lagi sebab dia minum ada skali tu masa aku pergi Perak dan sekarang, masa kat rumah babysitter kat sini aje.. But still aku supply susu badan lagi, cuma tak banyak stock, so kena top up dengan formula milk jugak.. 

No comments: