Tuesday, May 10, 2011

Outstation & Wean Off..

It is confirmed that I will be going to Terengganu end of this month! huhu.. pening-pening, 2 weeks straight pulak tu.. Minggu sebelum tu, kena ke Perak for training.. Seriously, fikiran aku kusut memikirkan Haikal..

Masa pergi Perak, my MIL will take care of him in KL.. So, okaylah, aku takde risau sangat.. Tapi, bila dapat tau kena pergi Terengganu, aku dah start gelabah.. Tak naklah tinggal baby lagi.. Aku nak bawak Haikal sekali.. Ini yang kalut ni nak cari babysitter kat sana.. Harap bertemu solution yang bernas.. Nak pergi sana drive berdua dengan baby, memang aku rasa tak confident.. Harap my hubby boleh temankan.. Nanti dia kena balik sendiri naik bas, kot.. hehe.. Haiyo, complicated sungguh.. Pastu fikir macam mana nak balik ke KL after 2 weeks pulak.. Will someone accompany me? Banyak question marks dalam kepala.. huhu..

Lagi satu, fasal my breastfeeding journey pulak.. I think this is the time to introduce formula milk to Haikal.. Sedih-sedih.. Sad smile Memanglah, kalau boleh aku nak teruskan sampai umur Haikal 2 tahun.. Tapi nak buat macam mana, since join department ni, aku akan selalu outstation nanti.. Lagi-lagi nak travel long hours, agak susah nak fikir fasal stock susu nak kekalkan beku sampai KL.. Ini pun, stock susu untuk aku pergi Perak pun tak banyak.. Aku rasa tak dapat bertahan sampai seminggu.. So, we will start him with formula milk somewhere around next week kot.. Hope he will like it.. Berdasarkan pemerhatian aku terhadap selera anak aku ni, Haikal makan atau minum je semua.. Harap tak ada masalah dia nak minum susu nanti..

7 comments:

Anonymous said...

ciannyerr kat u..even i tak kawen lagi tapi i faham sangat kalau ada baby nak pisah jauh...sedih..

mama daddy luvs u said...

keep breastfeeding la until haikal 2 tahun...still have time to build up stock..

hamiDahRecKs said...

sedeh plak aku dgr emy...

sayahappyslalu said...

CutieIntan,
memang sedih.. lagi2 baby rapat dengan kita sbb breastfeed.. confirm rindu tak keruan nanti..

mama daddy luvs u,
actually i'm trying hard now.. let say tak cukup jugak stock, memang terpaksa jugak pasrah.. huhu..

recks,
sedihlah jugak.. tapi layan jelah..nanti mu dah ada anak, baru faham bagaimana rasanya..

suzieradzali said...

emi! ak sedih~~~~~~~
sbb ak pon kes cam ko....tp len sket...rs nak nanges n bertambah nk nanges baca n3 ko nieeee

CHeeSYaNa said...

perasaan termenung kat depan FM alley kat shopping complex adalah sangat sedih.. giler confuse taktau nak pilih yg mana satu.. huhuhu.. plus, dalam hati still mengharap dapat fully BF

sayahappyslalu said...

suzie,
kes ko camner? kenapa terpaksa stop?

Cheesyana,
betul.. skrg ni pun blur memikirkan susu apa yang sesuai untuk baby.. *broken heart*.. sobs sobs..