Thursday, January 27, 2011

Passport Renewal Reminder…

IMG_0670

Terkejut aku baru-baru ni dapat surat dari Jabatan Imegresen.. Ingatkan apa entah aku dah buat salah ke.. Rupa-rupanya, reminder bagitau passport aku akan tamat tempoh kurang 6 bulan.. Kalau tak renew, tak boleh keluar negara… I’m aware about that.. Aku buat passport pada tahun 2006.. So, memang nak kena renew February ni memandangkan aku nak ke Padang Indonesia bulan March nanti..

Cuma sekarang aku masih berkira2 nak renew untuk 5 tahun ke atau 2 tahun sahaja.. Tak silap aku ada passport untuk 2 tahun sahaja, RM100 bayarannya.. Yang nak tahu, applicable tak untuk orang yang renew passport macam aku? Okay kot, buat 2 tahun aje.. Next year takde pulak plan nak pergi Mumbai ke, Hong Kong ke.. haha.. Jimat sikit duit aku, itu aje motif utama.. kehkehkeh.. Kalau kat company lama, passport boleh claim.. Sekarang ni nak claim dengan siapa? Bayar sendirilah.. huhu..

2 comments:

norliza_osman said...

boley je.. liza pun dari 5 tahun.. renew buat dua tahun je.. bajet kurang..

sayahappyslalu said...

norliza_osman,
oh, boleh ye. thanks for the info.