Thursday, January 27, 2011

Duit Indon Murah.. Jadi Jutawan Sekarang!

Sebagai persediaan nak ke Padang-Bukittinggi this coming March, kenalah tukar duit Indon siap2 kat Malaysia ni.. Hari-hari tengok website money changer tengok rate Indonesian Rupiah.. Last year, masa pergi Jakarta Bandung, rate ialah RM370 untuk 1 juta Rp.. This time, rupiah turun.. Dapatlah RM341 untuk 1 juta Rp.. Aku and my hubby cepat2 pergi tukar takut nanti after Chinese New Year ni, rate naik pulak..

Berdasarkan survey aku, dalam banyak2 money changer yang aku pergi, kat Giant, kat Jusco Wangsa Maju, kat Masjid Jamek etc., yang dekat Midvalley ni yang boleh dapat murah.. Namanya Wawasan Sentosa Money Changer.. Ada 2 money changer kat situ, Rate sama aje.. Cuma aku suka Wawasan Sentosa ni sebab dia update currency exchange rate setiap hari dalam website.. So, hari-hari tengok, taulah rate sekarang ni.. Bila dah rasa agak murah, bolehlah terus pergi tukar kat sana..

IMG_0581  Wawasan Sentosa Money Changer di Midvalley… Tukar duit, jangan tak tukar.. Sekarang RM345 untuk 1 juta Rupiah, sudah naik sikit..

I am a millionaire now.. But, Rupiah millionaire, lah! Smile with tongue out

3 comments:

Unknown said...

kak,
kenapa ader beza rate kat money changer nie yek?

n,
ok x gie bukit tinggi tue?

sayahappyslalu said...

Cik aletheea,
Entahlah.. Diorang ni meniaga jugak..

Saya suka pergi bukit tinggi..mendamaikan.. Hehe

Unknown said...

ooo...
ok-ok..
going there too this weekend..
yeah!!