Wednesday, July 21, 2010

Crocs Crecs…

Apa perbezaan pakai kasut Crocs original dengan yang imitate version? I’m not a Crocs fan, so tak pernah beli sebarang sandal/kasut Crocs sama ada original atau ciplak one.. Cuba-cuba kat kedai atau kat pasar malam tu ada la.. Tapi, tak pernah beli pun..

Lepas dinner kat Soho Seafood Bangi, kat depan dia ada khemah jual2 bermacam2 pattern Crocs ni.. Dari saiz budak-budak sehinggalah mak bapak budak.. hehe.. So, dah dekat tu, sajalah singgah.. And, guess how much is the price? 1 for RM20.. Take another one for only RM10.. Macam kat shopping complex pulak, 2nd item got 50% discount.. haha…

Mula-mula sajalah nak tengok2.. Mana tahu ada sandal sesuai untuk Haikal.. Tapi, material cam tak sesuai lah, sebab keras sikit.. Kesian baby pakai keras-keras..

IMG_7371Selipar bukan Crocs pun ada dijual..

Dah tak ada untuk Haikal, tengok untuk aku pulak.. Payah nak cari saiz, kaki aku besar.. Paling besar saiz 9 aku pakai ngam-ngam.. Sebab dah takde yang lain, amik jelah saiz 9 tu.. Warna soft pink.. Warna lain takde dah saiz aku nak..

IMG_7372Kakak tu tengah carikan saiz aku.. Besar bapak kaki ni, saiz 9 pun ketat lagi.. huhu..

IMG_7376 Inilah dia rupanya..

IMG_7375

IMG_7374 “Haikal punya, takde?”

Stud yang lekat2 kat kasut tu, dijual RM2 satu.. Beli dua RM3.. Aku amik corak bunga2 tampal kat kasut..

The second piece of sandal kan dapat RM10 aje.. So, hubby pulak cari untuk dia.. Lagi lama memilih dari aku.. :P

IMG_7373

IMG_7385

Erm, maybe now I should consider buying the tulen one.. Baru boleh tahu apa beza dia, kan, kan, kan? :P Yang aku beli ni, takdelah sedap sangat sebab muat2 aje.. Lagipun tak berapa nak lembut.. Takpelah, aku buat pakai pegi keje aje..

Note: Makan kat Soho Seafood, so-so aje.. Malas nak buat review dalam post lain.. hehe.. So, next time, no more Soho Ho Ho Ho..

8 comments:

~daRLee ZuRiS~ said...

yg original lagi sedap pakai.lebih lembut
hati2 tau pakai yg ciplak tu
ada kes yg melt kat escalator lah..ada yg cepat patah lah
ok?
:)

eliyana said...

emy, aku pun ade crocs cetak rompak...mak aku beli kat melaka sentral...buy 1 free 1...so harga nye lbh kurang dgn ko beli lah....so mak aku beli utk kami sekeluarga...hehehe...klu yg ciplak, leh beli utk sekeluarga...klu yg ori, beli utk diri sendiri saja...hahaha

Queen said...

dulu zaman kasut getah baru naik..getah ciplak pun sedap2..skang dah tak....

dulu beli yang bukan crocs..takde brand..katgiant je... baru rm7...tapi mebut dan ringan gile..

beli utk basahan..boleh pakai la takat nak pipasar...pi keje pun boleh

LynnDa @ PeNg said...

aku memang banyak koleksi crocs..
aku pun setakat nih aku lom beli yang kat butik lagi..
aku beli thru online.. online not bad laa.. even aku tak trust 100% ori.. but it still comfort..
ade 1 kasut aku beli kt pasar malam..
agak keras sikit laa..not very comfortable.. size pun cam tak sama ngan original..
and emy size crocs memang tak sama ngan size kasut biasa yg ko pakai... may be bigger 1 size or 2 size...
and im gonna get one original crocs one day.. :)

sayahappyslalu said...

darlee,
oh ye ke? saya tak pakai pegi shopping mall kot.. Tak berapa selesa.. hehe..

Ely,
kes jimat cermat la ni.. haha. xpe, bile bonus, belanjalah sorang sepasang.. bukan ramai pun family ko.. aku lainlah, kopak! haha..

Queen,
kena pandai pilih..

Peng,
beli lah untuk raya.. Aku tak pernah beli kasut baju online..

phousut said...

additional info Dolabuy Gucci you could try this out https://www.dolabuy.ru Read Full Report dolabuy.ru

Anonymous said...

replica bags hong kong click here to investigate o8y43c3r34 replica bags 168 mall visit homepage w8y54h9n11 replica louis vuitton bag replica bags canada replica bags paypal accepted Recommended Reading m4z65b5r80 replica bags high quality

tepesar said...

m0z52u5t14 l2b06d8h83 u9c54y2f90 t1n37o8k38 k6j96v0j95 h0w63m5t01