Monday, May 31, 2010

Jual Barang Di Mudah.my.. Sejauh Mana Keberkesanannya?

Boleh dipercayai ke Mudah.my ni? Bagi aku, website ni memang mudah la seperti nama dia.. hehe.. Tak payah nak register ke, jadi ahli ke apa macam Lelong.com.my.. My hubby beli steamer iron pun dari Mudah.. Kalau rajin browse nak beli barang2 especially barang 2nd hand ni, kadang-kadang bernasib baik, boleh dapat murah.. Pandai-pandai la negotiate kalau boleh.. Second hand tak semestinya tak elok.. Penjual akan bagitau la condition barang-barang tu supaya pembeli tau at the first place before confirming their purchase..

Dengan adanya kemudahan ni, kitorang try to let go our baby’s Sweet Cherry SCR5 stroller kat Mudah ni.. Memang mendapat panggilan hangat.. hehe.. Tapi, yang dapat stroller tu ialah my hubby’s friend.. Dia nak beli.. And now, kitorang nak clearkan sikit ruang bilik.. So, let go pulak exercise bicycle yang aku beli time nak panjat Gunung Kinabalu dulu… Serius semangat time tu, beli basikal bagai konon nak tingkatkan stamina.. hehe.. Daripada tak digunakan skarang atau jadi tempat menyidai baju aje, baiklah jual kat orang yang berminat.. Baru appear iklan ni, dah ada orang call tanya.. And, malam semalam dah terjual.. Yeay!

by

Bye bye basikal.. Nanti, beli basikal untuk Haikal pulak.. :P

3 comments:

tinakhamis said...

kalo Mudah ni aku percaya jugak la..sebab tak de yuran ape...byk gak aku ngn hubby juai barang kat sini..and beli barang jugak...so far, no problem laa :)

eliyana said...

aku tk jual brg emy tp aku cr housemates...so bg aku mmg berkesan...

sayahappyslalu said...

cik kart,
aku pun takde problem lagi setakat ni.. steamer iron pun beli kat mudah.

ely,
siapa housemate tu?