Monday, April 5, 2010

Novel Cinta Melayu..

Jiwang ke kalau baca novel cinta melayu? It used to be my favourite past time masa zaman belajar dulu.. Dah kahwin, dah kurang dah baca novel ni.. Karang ralit membaca, lupa pulak nak masak.. :P Lagipun jalan cerita novel2 baru ni macam stereo-type aje.. Predictable and tak ingat bila recall balik.. Aku baca gitu2 aje.. Antara novel yang mula2 aku baca and ingat jalan cerita sampai sekarang ialah Ombak Rindu – Fauziah Ashaari, Adam dan Hawa – Aisya Sofea..

Rasanya beribu aku invest beli novel.. Mostly novel Melayu.. yang English aku suka Sidney Sheldon, mau makan berminggu jugak la nak abiskan baca sebuah.. hehe.. Time Pesta Buku Antarabangsa memang saat yang ditunggu2.. Boleh dapat novel2 lama dengan harga murah.. Last aku pegi book fair 2 years ago.. ada lagi novel yang aku beli time tu tak terbaca pun.. Now, aku dah tak beli lagi.. Mak aku pulak yang sambung beli sebab dia dah addicted baca novel.. Hari tu Pesta Buku Antarabangsa 2010, mak pergi lah cari novel terbaru..

IMG_4840

IMG_4839Mini library kat rumah mak… Ada yang pinjam tak pulang, end up aku malas lagi nak bagi pinjam kat orang.. huhu..

Kalau suka baca novel and nak dapat lebih diskaun, beli kat area Jalan TAR.. Kat situ banyak kedai buku, Pustaka Mukmin, Kedai Buku Minerva, semua novel 20% diskaun..

1 comment:

Unknown said...

Assalamuakaikum. Nak tanya. Around 2010 saya pena tebaca 1 novel. Sinopsis dia masukkan terus 4 watak utama. Kisah cinta c ibu dan ayah dan kisah cinta anak perempuan mereka dengan sepupu dia yang keturunan diraja. Malangnya sya x ingat tajuk dan penulis dia. Tu buku warna hijau. Sis ada tahu mna2 bku yg ada sinopsis macam tu ke.