Wednesday, October 28, 2009

Free Detail Ultrasound Scan..

Siapa tak suka benda free, ye tak? hehe..

Last Saturday, saya dan suami ke Vision College di Kelana Jaya untuk buat baby detail scan.. Macam mana aku tau tempat ni? Ada satu hari tu, aku sakit and pegi klinik.. then, doctor locum ni tanya nak tak buat scan free.. dia study berkaitan imaging ni la kot.. aku pun cakap OK.. OK.. later, boleh buat appointment dengan dia..

Masa sampai tempat yang dijanjikan tu, aku ingatkan scan biasa2 aje.. rupanya dia buat detail scan.. jenuh aku baring, 1 jam lebih jugaklah.. pinggang pun dah sengal2.. sekejap2 doctor suruh aku pusing kiri, pusing kanan.. baby pandang ke bawah, so tak dapat baca heartbeat betul2 sebab terlindung dengan tulang belakang dia.. macam2 doktor tu ukur.. kepala, perut, kaki, tangan semua complete... sambil2 tu dia teranglah kat kami apa yang dia tunjuk tu.. Alhamdulillah semuanya ok..

Since benda ni free, aku tak boleh dapat printout or CD image2 tu.. takpe2, yang penting baby ok.. kalau weekday, boleh dapat scan results tu, tapi, kena sikit charge la.. and she said, kalau nak buat regular ultrasound scan pun boleh.. RM10 sahaja, tapi, during weekday sahaja.. Jadi, untuk aku yang bekerja jauh nun di Senawang ni, not possible la.. So, kalau ada yang duduk area sana and minat, boleh la contact Vision College and make appointment with them...

1 comment:

Disclosure said...

salam kak. na tanye, dye ade buat extra charges ke kalau na buat ultrasound?