Wednesday, July 8, 2009

Pindah Ofis Baru?



Starting this week, dengan rasminya aku telah berpindah ke ofis baru.. Don't get me wrong.. Aku bukan pindah ke company lain ye.. Aku masih di bumi Senawang (bandar satelit) ini.. Aku kan setia.. kuikuikui.. It was just the management want to move the production machines from Site 2 to to our site.. So, we have to sacrifice our office for them.. Ofis baru ni dulu ialah Reliability Lab, agak jauh dari places of interest yang ada di sini.. toilet pun belum ada lagi.. huhu.. Jauh aku jalan hari2 nak pegi cafe, lab.. Boleh terbakar banyak kalori dalam badan ni agaknya.. locker kasut aku pun sebatu jauhnya.. Mintak tukar locker, xdapat ( HR malas nak layan orang banyak songeh cam aku la tu), so aku bawak aje beg utk simpan kasut/slipar aku and bawak masuk simpan kat ofis.. Jangan ada bangla sosah kasut den, sudah.. kang berkaki ayam pulak den balik Balakong.. haha..

Tempat baru ni kecik sikit la.. 1 cubicle duduk 4 orang.. tapi, 3 of my cubicle mates prefer duduk kat lab.. so, aku takdelah duduk sempit2 kat situ.. cuma, yang tak bestnya, ada camera betul2 kat atas siling tempat aku duduk.. matilah, my actions are 24 hours recorded.. takleh la nak terlentok2 lagi.. hihi.. Tapi aku xkisah sangat.. aku pun jarang ada kat ofis.. dah jauh macam ni, boleh kire lah berapa jam aku duduk kat ofis..

Semoga di ofis baru ni, semangat baru akan timbul.. termasuk semangat cari kerja baru? yang ini, den kena pikirlah sendiri... :P

No comments: