Tuesday, February 10, 2009

Me Being a "Makcik"..

Actually, I'm not that old to be called as "makcik" :)  Cuma sometimes aku selalu lupa tentang sesuatu benda/perkara la.. I hope that will not lead me to become careless or care-less.. Here are the lists of me being very forgetful (takdelah panjang mana)...

1) Masa balik rumah KL last weekend, aku guna mak aku punya handphone nak message2 dgn kwn2.. Masa tu kat ruang tamu.. Maklumla, mak punya phone byk SMS bonus.. kehkehkeh.. Dah nak tido, aku letak handphone tu dalam beg aku then masuk bilik.. Mana tau leh SMS lagi before tido.. hehe.. Tapi, aku terus tido and tak keluarkan dari beg aku.. And, finally, I ended up bringing that phone to Senawang without noticing that I was accidently have taken it.. Bad me.. I just realized when I heard unfamiliar ringtones from my room.. Cari punya cari, la... Handphone mak aku rupanya.. Ayah aku yang call, konon nak cakap dgn mak.. Tapi, aku pulak di hujung talian.. Confuse sekejap.. hehe.. Entah bila aku nak pegi hantar balik handphone mak.. Hujung bulan la kot.. Post nanti, xsampai pulak.. hehe.. Sekarang ni, total ada 4 handphones kat aku.. :P

2) Dua minggu lepas kot, aku mintak IC ayah.. Nak pegi photostat.. Dah siap fotostat, aku simpan la dlm wallet, dgn harapan nak bagi balik bila sampai rumah... Lupa pulak.. Aku bawak balik Senawang jugak... Last week, balik KL... pun, lupa jugak nak pulang balik.. Ni, ada lagi dalam wallet aku.. Ayah aku pun tak perasan agaknya.. Takde pun tanya apa2 kat aku.. Agaknya, dia pun dah lupa.. hehe.. Ini pun, cukup bulan la.. Kena letak reminder dalam handphone..

3) So on and so forth... 

Note: Ada byk lagi yang aku lupa, tapi, aku pun dah lupa apa dia.. macam mana tu? hihi..

2 comments:

:: !zyan :: said...

haha! pasal IC tu..aku penah buat gak. IC mak aku. Aku sedar bile esoknya aku mau fotostat IC aku...tgk2 dalam purse ade 2 ICs rupenye! Ngek btol rase. Mak aku pun tak sedar rupenye...huhuh

sayahappyslalu said...

Alamak, bila baca comment ko baru teringat IC ayah aku ada lagi kat aku.. Padahal baru je balik KL ni.. huhu..
Sorry, en. Ahmad, saya terlupa lagi.. :P