Tuesday, November 11, 2008

All Time Favourite...



First time aku try this game, aku dah suka.. Masa tu, aku baru first year in U.. Bukan special pun, just a simple game.. Nama sebenar dia ialah Winlinez.. Tapi, sbb aku tgk dia cam guli, aku tukar nama jadi "Susun Guli".. Senang aje main.. Just susun2 guli2 yang sama colour satu line, secara vertical, horizontal or diagonal.. Minimum guli kena susun ialah 5, so lepas tu, bola2 yang sama colour ni akan hilang and dapat point.. bingo! Tapi, bile kite move guli, ada a few guli yang timbul.. makin lama, makin banyak.. So, pandai2 la susun guli ni supaya tak penuh board tu.. Kalau dah penuh tu, kire game over lah... Hari2 bile main, berazam nak dapat higher score.. sbb lowest high score aku ialah 3394..

Tak tau kenapalah aku suka sangat, sampai addicted gile2, padahal byk lagi game2 lain yang ada.. Bukan addict setahun dua je, tapi, sampai skrg aku still main benda alah ni.. huhu.. Sampai makan pun lupa and boleh main sampai kul 2-3 pagi.. :P Time belajar dulu, mengadap susun guli ni boleh dikatakan every night.. Ayah aku pulak yang risau tgk.. Kalau baca buku, takpe lah jugak.. hehe.. Tapi, at one point, bile time nak exam tu, aku fikir tak boleh jadi ni.. Must do something.. You know what I did? I saved the game in a floppy diskette.. Game yang ada dalam PC, aku delete.. Pastu, aku baling diskette tu kat atas almari.. Jauh2 sikit supaya susah tangan aku nak capai.. hehe.. Bile dah takde dalam PC, takde la aku click lagi game ni bile aku buka PC.. After exam, baru sambung main balik.. up until now.. Tapi, kat ofis, mmg aku tak main.. Jangan buat gile.. Tak jadi keje aku nnti.. hehe..

Ada yang nak cuba? Aku boleh bagi, bukan besar sgt pun.. 60KB aje.. Tapi, tak semestinya korang akan suka macam aku.. Just have a try, why not?

No comments: